22 Ekim 2014 Çarşamba

Amerika'da tatlı tatlı...

Hedeflerimiz belliydi. Gitmeyi istediğimiz restoranları eşim, pastaneleri ise ben belirlemiştim. Dönüş yolunda gururla yanlarına tik attığım bu çılgın pastaneler benim bu aralar kurmaya çalıştığım pastanemde bana ilham kaynağı oldular. Fransız tatlılarının yanısıra uzak kıtanın tatlıya yaklaşımı da hayli etkileyici oldu benim için. 
Evet İrmik hanım pastanesi yakında Urla'da Sanat Sokağı'nda faaliyete geçiyor. Bu tıpkı yarattığınız bir roman kahramanına gerçek hayatta rastlamak kadar tarifsiz bir duygu. Buradan tekrar bu isimle beni özümseyen, sıkılmadan takip eden, destek veren tüm tatlıseverlere teşekkür ederim.
Yolu Urla'dan geçen herkesi bekliyorum.

Gelelim Amerika'daki tatlı maceramıza...
San Francisco Victoria Pastry Company'de Cannoli...
İtalyanların bu enfes tatlısını girdiğiniz her italyan lokantasında deneyebilirsiniz.
Ama bu pastanedeki bir başkaydı doğrusu.
CANNOLİ


Tartine Bakery'nin fenomen olmuş kruvasanı ve morning bun'ı…
Bol tereyağı bol lezzet kokan fırının önünde sabahın sekizinde kuyruk oluyor. Hemde ara sokakta,merkezden uzak bir noktada konumlanmasına rağmen...

Morning Bun- tarçın şeker tereyağı lezzeti
Miette'te kapkek…
Romantizm kokan bir pastane… pastel tonlar, saf lezzet.
Defne'nin favorisi... 

DEFNE&CUPCAKE


Gördüğüm görebileceğim en zengin market…
Ben böyle un çeşidi görmedim.
Evet aşağıda gördüklerinizin tümü un ve türevleri.

WHOLE FOODS MARKET


Craftsman&Wolves'da rebel within...
İçindeki asinin adı bildiğiniz yumurta.
Müthiş bir çörek.
Pastanede siyah rengin hakim olduğu ve sunulan herşeyin renk olarak patladığı bir mekan.

REBEL WITHIN
Evde akşam saatlerimizin vazgeçilmezi Kapkek savaşları yarışmasından tanıdığımız Sprinkle Cupcakes dükkanına gittik. Tabii Defne coştu.



New York'ta bir efsane olan Crack pie Momofuku milk bar'da kahveyle birlikte test edildi, onaylandı. O nasıl bir tat öyle! Badem cenneti…
CRACK PIE


Soho'da bir fransız şefin mekanı ve yüzyılın keşfi gibi satılan Cronut. Kruvasan Donut karışımı.
Erken gitmemize rağmen yetişemedik bitmişti. Şaka gibi, uzun bir kuyrukta 20 dakika beklettiler ve sonrada bitti dediler. Döverler burda adamı valla….


Ve bloğumda en çok aranan tatlı Magnolia Puddingin evi Magnolia Bakery…
Ev tadında bir mekan...
Evet kağıt kaplarda satılıyormuş, evet tadı da enfes, ama inanın benim tarifte bir o kadar güzel oluyor…Ben orjinalini daha tatlı bile buldum.



Çok çok yürüdüğümüz için şekeri de yaktık demek isterdim ama Amerika'dan kilo almadan dönmek neredeyse imkansız. Hele de turist olunca…



2 yorum:

Emine dedi ki...

merhaba blogunuzu tesadüfen buldum güzel tarifleriniz var esra hnm benim sizden ricam en üstteki kornetli içi kremalı olan CANNOLİ galiba kornet ve iç kremasını aşamalı fotoğraflarla payşaşırmısınız lütfennnn

Ilke dedi ki...

Tartine'de Jayle 45 dakika beklemistik kahvalti icin. Hep soylenmisti "Umarim cook guzeldir yoksa yandin" diye :)) Ama guzeldi. Iyi ki bekledik. Ama sadece bir kere olur o beklemek!