16 Mayıs 2012 Çarşamba

Limonlu Yulaf Kepekli Tartolet

Evet yarın yani 17 Mayıs, saat 19'da Tepebaşı'ndaki Istanbul Culinary Institute'da form tatlıları kursunda sıra. 
Her ay enstitüde farklı konu başlıkları altında farklı tatların uygulamalarını gerçekleştiriyoruz tatlıseverlerle. Form tatlılarına bu ay ilgi oldu ve yarın hep birlikte gireceğiz mutfağa.
Bu aralar zaten Stevia ile tatlı yapmak konusunda çalışmalar yapıyorum mutfakta. Sürekli araştırıyorum konuyla ilgili. Aradığım o sihirli tadı bir türlü yakalayamasam da denemeye devam ediyorum.
Bugünkü tarifim, içinde limon kreması olan yulaf kepeğinden tart hamuru ile servis edilen tartoletler...
Un yerine yulaf kepeği iyi fikir belki ama tereyağının yokluğu hissediliyor doğrusu. Şeker yerine de Stevia kullanabilirsiniz. Bu durumda damak zevkinize göre miktarını sizin belirlemenizi tavsiye ediyorum. Ya da en azından yarısını Stevia ile yaparsanız yarı kalori almış olursunuz.




4 küçük tart kalıbı için gerekli malzemeler
Hamuru için:
4 kaşık yulaf kepeği
2 yumurtanın akı
1 kaşık şeker
4 kaşık light Labne peyniri
Garnitürü için:
2 fincan su
1 fincan limon suyu
4 yumurta
2 kaşık mısır nişastası
8 çorba kaşığı tepeleme şeker


Merengi için: 2 yumurtanın akı, bir tutam tuz ve 2 kaşık şeker


Fırını 200 dereceye ayarlayalım.
Hamur için, önce 2 yumurta akını mikserde köpürtelim.
Sonra içine diğer tüm malzemeleri ekleyelim. Kıvamı cıvık olursa yulaf kepeğinden ekleyelim. Hatta ben biraz da normal kepek ekledim. Ekmek yapmak için almıştım. Un gibi hamuru daha rahat toparlamamızı sağlıyor. Sonra hamuru teflon tart kalıplarına yayalım. İçine çatalla delikler açarak 200 derecede 10 dakika pişirelim. Fırından alıp soğutalım. Bence başarılı bir tart hamuru oldu.




Garnitürü için:
Bir tencerede sıvıları kaynatalım sonra kasede çırptığımız yumurta, şeker ve nişastaya yedirelim. Hepsini kısık ateşte tencerede sürekli karıştırarak krema kıvamına getirelim. Soğuyan tart kalıplarını kremayı kaşık yardımıyla dolduralım.
Ve yeniden ama bu sefere 180 derecede 20 dakika daha fırınlayalım.


Bu sırada merengi hazırlayalım.
2 yumurtanın akı tuz ve şekeri mikserde iyice kabartalım.
Krema sıkma poşetine dilediğini ucu takarak veya sadece poşetin ucunu keserek, tartların üzerini süsleyelim. 10 dakika daha fırınlayalım,üzerleri kızarsın...






Hiç yorum yok: