15 Ocak 2011 Cumartesi

Parti zamanı!

Mutluyken söz verme üzgünsen cevap verme öfkeliysende sakın karar verme yoksa üzende sen olursun üzülende diye okumuştum bir yerlerde. Doğruluğuna da inanıyorum. Ben de öyle yaptım. Her ne kadar gitme nedenimden dolayı heyecanlıysam da Paris'e gitmeden önce içimde bir hüzün vardı. Yani hüzünlüydüm ve söz vermek için doğru zamandı.




Kızımın bu dönemi daha hafif geçirmesi adına; ona döndüğümde arkadaşları için bir parti yapmaya söz vermiştim. Okulda neler öğrendiğimi ona ve arkadaşlarına göstermek için de bir fırsat yaratmış oldum kendimce. Nihayet geçen hafta Pazar günü gerçekleştirdik partimizi. Çocuklar için yeni işyerimi düşündüm. Çok da güzel geçti. Balonlarla süsledik kafeyi. Partiden bir önceki akşam kızımın minik parmaklarıyla çubuğa takılı kurabiyeler pişirdik evde. Benne mutfağından da harika bir kalp pasta çıkardık bu parti için...
Akşam olması nedeniyle fotoğraf çekimi yapamadım kurabiyeler üzerine. Ertesi günde telaştan unutmuşum. Ama mutfakla biraz ilgilenen birinin bile kolaylıkla yapabileceği bu enfes hamurun tarifini paylaşacağım sizlerle. Herhangi bir kalıpla sizde dilediğiniz şekillerde çıkarabilirsiniz bu kurabiyelerden. Vanilya ve tereyağı kokan bu nefis atıştırmalıkları biz melek, balık, aslan, kuş kalıplardan kestik.
Bu tarifi ayrıca herhangi bir meyveli tartın altına da kullanabilirsiniz. Bu nedenle bu hamurun adını da şekerli hamur tarifi olarak vermek daha doğru olacak sanırım.

Şekerli hamur tarifi:
Yaklaşık 12 kurabiye için;
200 gr. un
120 gr. tereyağı
1 yumurta
65 gr. pudra şekeri
2 gr. tuz
25 gr. badem tozu
1 gr. vanilya

Yapılışı: Un, soğu tereyağı, tuz ve vanilyayı parmaklarınızla kum gibi olana kadar karıştıralım. Yumurta, şeker, badem tozunu ekleyip iyice harmanlayalım. Vanilya ve terayağının hamura işlemesi için buzdolabında bir saat kadar dinlendirelim. Unlu tezgahta yarım santim kalınlığında açarak kalıplarla keselim. Kurabiyeleri fırın kağıdı serili tepsiye dizip 180 derecede yaklaşık 15-20 dakika pişirelim.

Tatlı günler...



Hiç yorum yok: