31 Ocak 2011 Pazartesi

Limonlu Hafif Tart

Neden bu kadar tutucu bir toplumuz ki! Hemen her konuda olduğu gibi yiyecek içecekte de yeniliklere olan kapalılığımız beni hergün daha fazla şaşırtıyor. Facebook sayfamda geçen hafta yayınladığım tartoletlerime sizlerden aldığım güzel yorumlar beni çok sevindirdi. Ama biliyormusunuz ki sevgili tatlıseverler, vitrinin karşısında olan yani fiziksel olarak bu tatlara bir uzanım uzaklıkta olan insanlar sırf tadını bilmedikleri için yine dönüp dolaşıp bilindik lezzetleri tercih edebiliyorlar. Muzlu rulo gibi. Ve beni şaşırtmaya devam ediyorlar. Sakın yanlış anlamayın, muzlu rulo tadını küçümsediğimden değil sadece artık yeni lezzetlere hayır demeyecek damaklar arıyorum bu sıralar. Hergün yeni bir tarif yapıyorum Benne için, büyük bir keyifle...

Bu mevsimde limondan vazgeçemiyorum. Hem kokusu hem de hafifliği ile beni büyülüyor.
İçinde limon olan tüm tatlılar favorim. Bu tarifte fransızların pekçok tarifinde kullandığı meşhur badem kreması da kullanıyorum. Ben bu kremanın da tutkunuyum.
Size bugün vereceğim tarif gerçek bir ferahlık.

Orjinal adı:
Tarte Legere au citron
yani Limonlu Hafif Tart

Malzemeler:
Önce şekerli hamurumuzdan hazırlayalım. Son 2 tarifimde kullandığım tariften yararlanabilirsiniz.

Badem kreması:
50 gr erimiş tereyağı
50 gr şeker
50 gr badem tozu
40 gr yumurta (yaklaşık bir orta boy)
1 tatlı kaşığı kadar limon kabuğu rendesi
3 çorba kaşığı limon suyu

Tüm malzemeleri iyice karıştıralım.

Limonlu hafif krema:
75 ml limon suyu
50 gr yumurta sarısı
60 gr tüm yumurta
40 gr şeker
25 gr tereyağı
1 yaprak jelatin
----
200 ml krema çırpıp buzdolabına koyalım

Kremanın hazırlanışı:
Yumurtaları şekerle iyice çırpalım. Tencereye aldığımız limon suyunu, şekerle kaynalatalım. Limon suyu çabuk yandığından ateşi kısık tutalım ve sürekli karıştıralım. Pitikten sonra yumurtalara sürekli karıştırarak ilave edelim ve ateşin üzerinde pişirmeye devam edelim. Kaynamaya başlayınca tereyağını ve soğuk suda çözdüğümüz jelatini içine atalım.
Önceden çırptığımız kremaya bu kremi yedirelim. Buzdolabına koyalım.

Yağladığımız tart kalıplarına yerleştirdiğimiz hamuru çatalla birkaç yerinden delip, badem kreması ile bir parmak kalınlığında dolduralım ve 180 derece fırında yaklaşık 15 dakika kadar pişirelim. Hamrunuzu dilerseniz tek kişilik tart kalıplarına dilerseniz en fazla 22 cm çapındaki tart kalıbına yayarak yapabilirsiniz.


Badem kremasının rengi kehribar rengi alınca hamurumuz pişmiş demektir. Buzdolabında beklettiğimiz kremayı, dilediğimiz çeşit duy taktığımız krema poşetine dolduralım ve ılınmış tartımızın üzerini krema ile top top dolduralım. Ben 10 numaralı duy kullandım. Bu arada duy; plastik veya metalden yapılmış krema poşetlerine takılan, krema vs. ye istenen şekilde form vermeye yarayan uçtur.

İşte ortaya çıkan sonuç... Dekoru için biraz limon kabuğu ve fıstık parçacıkları kullanabilirsiniz.
Sabah kahveleri için uygun bir tarif...
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: