7 Aralık 2010 Salı

Paris'te sona doğru...

Yeniden merhaba,
Paris'te üçüncü haftamı da tamamladım. Oldukça yoğun ama verimli bir haftaydı doğrusu...

Bu hafta ''haftanın keşfi'' ödülünü Un Dimanche a Paris (Paris'te bir pazar günü) adlı çikolata butiğine veriyorum.
http://www.un-dimanche-a-paris.com/nos-activites/la-boutique-chocolat.php
Daha önce hiç bu kadar şık bir çikolatacı gördüğümü zannetmiyorum. Tamamıyla modern bir tasarım anlayışıyla düzenlenmiş bu dükkanda çikolataların gümüş tepsiler için de azara azar, minik boylarda kare kare ve hiç gözü yormadan bu kadar şıklıkla sunulmuş olması gerçekten hayranlık vericiydi.
Satış yapılan butiği çay salonuna ince küçük bir koridor bağlıyor ve bu koridorda yürürken tamamen cam bir duvardan mutfağı yani çikolata ve tatlıların nasıl ve kimler tarafından ne ustalıklarla hazırlandığını izleyebiliyorsunuz. Tam bir görsel şölen.
Dakikalarca durduk izledik arkadaşlarla.
Sonra bergamot çayı eşliğinde limonlu tartı denedim. İnanılmazdı.




Bir akşamda okulun davetlisi olarak yemeğe çıktık. Le petit Bordelais adlı bir lokantadaydık.
Şef Philippe Pentecote'nin harikalar yarattığı mutfağından çıkan trüflü risotto ve karamelli milföy bence gecenin en lezzetlileriydi...








Bir milföy bu kadar mı hafif ve leziz olabilir. Tamamıyla doymuş olmamıza rağmen biz patisserie öğrencileri bu tatlıyı tabakta bırakmaya razı olamazdık, öyle değil mi?










Okulda ise tuzlu kokteyl sunumları öğrendik geçtiğimiz hafta. Bol bol hamur açtık bunun için.
Onun dışında da mus yaptık çeşit çeşit ve tatlılarda kullandık.
Şu anda Paris'te lapa lapa kar yağıyor. Birazdan yeniden okul yolunu tutacak ve yarım kalan Croqueambouche'umu tamamlayacağım...

Bu arada bu işe başladığımdan beri yaptığı tatlıların hayranı olduğum ünlü şef P.Conticini'nin amansız bir hastalığın pençesine yakalandığı haberini aldım dün ve çok üzüldüm. Genç yaşta büyük başarılar yakalamış bir insan. Umarım atlatır ve yeni güzelliklere imza atar. Patisserie des reves onun varettiği bir pastane ve bence dünyanın en şık pastanesi...
http://www.lapatisseriedesreves.com/

1 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

çok beğendim.. çok :))
biz hiç tanışmadık sanırım !
tesadüf geçerken aralık kapınızdan başımı uzatıverdim :))))
sevgiler.. kolaylıklar, başarılar..