5 Mart 2012 Pazartesi

Susamlı Çıtır

Bildik eski tatların farklı versiyonlarını denemeyi çok seviyorum. Ama yeninin yanında eskisinden de yapmayı ihmal etmiyorum. Çünkü asıl sevdiğim tattan vazgeçemiyorum, vazgeçmek de istemiyorum. Güzel annemin evi mis kokutan bu enfes tarifini paylaşıyorum sizlerle. Bir tane yiyip durabileni hiç görmedim diyebilirim. 


Susamlı Çıtır
Yaklaşık 20 adet için;


250 gram tereyağı
150 gram şeker
1 yumurta
270 gram un
3-4 avuç susam
3-4 avuç hindistan cevizi










Yumurtanın akıyla sarısını ayırıyoruz. Oda sıcaklığındaki tereyağına şekeri yediriyoruz, yumurta sarısını ve unu ekliyoruz ve mercimek köftesi gibi şekil veriyoruz, elimizde fazla oynamadan hızlıca şekil vermeye dikkat ediniz yoksa hamur ellerinize yapışacaktır. Bunu engellemek için elleriniz hafifçe unlayarak çalışabilirsiniz.
Bir kase içinde sarıdan artan yumurta akında döndürdüğümüz kurabiyelerimizi susama buluyoruz ve fırın kağıdı serilmiş tepsiye diziyoruz. Ben susamın yanısıra hindistan cevizini denedim, daha da çıtır oldu. Kurabiyelerin üzerine iki parmağımızla bastırıyoruz.
180 derecede 30 dakika pişiriyoruz. 

Sevgili kolay tarif avcıları bundan daha hızlı tatlıya ulaşma yolu yok, sizi temin ederim...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Ben durdum çok pişmanım olsada yesem.canım annem nasıl biliyor ağzının tadını:))
Emeğine sağlık
Halacın

u.aydin dedi ki...

ellerine saglik,denenesi bir tarif.sevgilerle.